Kontakt og Kundestøtte

FAQ

Refurbished

  • “Refurbished”, “renovert” eller “reprodusert IT-Utstyr” er brukt utstyr som har gått gjennom sertifiserte prosesser og gjort klare for videresalg på en trygg og miljøvennlig måte.

Vi vil registrere, slette all tidligere data, teste, erstatte eller reparere feil eller mangler og rengjøre varene for gjenbruk. Produktene vil bli rangert A som “nesten-nye”, B “fullt funksjonelle med kosmetiske feil”, C “repareres eller deler” eller D “resirkulert”. Produktene som videreselges ditt vil være den høyeste kategorien med mindre annet er avtalt.

Windows

  • Maskinen din kommer med Windows lisens dersom annet ikke er avtalt og vi installerer en helt ren versjon uten unødvendig programvare.
  • På noen produkter er lisensen bygget inn i maskinen men dersom klistremerke med fysisk ID, finnes denne her:
  1. Stasjonær: Bak, på en av sidene eller på toppen av selve datamskinen.
  2. Bærbar: Under chassis, batteri eller sjeldent under deksel.
  • Dersom du har problemer med aktivering av ditt produkt kan vi hjelpe med dette.

Garanti

Retur

Transport

Varer som skal returneres for avhending og gjenbruk:

  • Våre sikre transport skap for sending av utstyr til oss har målene 120x70x197 og rommer ca. 120 bærbare, 50 stasjonære(SFF) eller 30-40 skjermer. 1-4 arbeidsdager levering. Vi bestiller frakten begge veier, fraktpris vil bli lagt inn i sluttrapportering.
  • Når vi frakter fra oss benytter vi rimeligste or raskeste alternativ avhengig av type produkter dersom ikke kunde selv ønsker spesifikk fraktmetode. Dette kan for eksempel være palle, halv-palle, eske eller brev. Om mulig prioriterer vi alltid sending til dør. Fraktpris vil bli kalkulert på ordre og synlig på faktura. Du kan også selv ordne med transport til eller fra oss ved avtale.
  • Sjåfør må ha god fremkomst til av og på lasting.
  • Les mer HER

Kjøp

  • For å kjøpe av oss kreves organisasjonsnummer.
  • Vi har tilgang på langt større varebeholdning enn synlig i nettbutikk.

Selg

  • For å selge til oss kreves organisasjonsnummer.
  • Vi tar imot alle typer IT-utstyr men prioriterer PC, nettbrett, mobiltelefoner, nettverk/server og skjermer.
  • All data vil bli sikkert slettet om ikke annet er avtalt.
  • Dersom utstyret har en gjenbruksverdi kommer dette frem på sluttrapporten og du kan fakturere oss beløpet.
  • Dersom utstyret ikke har en gjenbruksverdi vil vi behandle det i henhold til strenge miljørutiner.
  • Kontakt oss for verdivurdering eller avtale om opphenting.

Sletting

  • Ved normal sletting av filer eller fysisk skade på lagringsenhet kan det fortsatt være mulig å hente ut data og få dette på avveie.
  • Vi har verdensledende Blancco Technology Group som partner for sletting av data. Blancco er den høyeste godkjente slette organisasjonen og godkjent av flere organisasjoner, regjeringer og autoriteter inkludert Nasjonal sikkerhetsmyndighet(NSM) i Norge.
  • Dersom Blancco ikke kan benyttes vil vi ødelegge enheten med magnetismie via Degausser og/eller fysisk kverne enheten.
  • Slette-bevis leveres for alle enheter. Slettelisensen har en kostnad som trekkes fra verdien.

Kontakt oss

CHG-MERIDIAN Skien AS
Besøk: Rødmyrlia 20, 3735 Skien, Norway
Regnskap: Postboks 133 Sentrum, 0102 Oslo, Norway

Telefon: +47 959 29 110  (Press 1 for salg, 2 for logistikk, 3 for reklamasjon, 4 for faktura eller 9 for Engelsk)
E-post: sales.skien@chg-meridian.com
VAT/Org.nr.: 985 505 829

Ved spørsmål rundt leasingavtaler vennligst kontakt kontoret vårt i Oslo på telefon: 23 00 33 00 eller epost: support_norway@chg-meridian.com

Alternativt, benytt chat eller fyll ut kontaktskjema under:


    including area code
    ----
    please choose subject for relevant fields ----

    Contact mePlace order

    Please choose what applies

    Delivery adr. same as Invoice adr.?
    YesNo


    ----

    ----

    ----

    Have you used us before?
    YesNo


    please describe as detailed as possible products type, model, quantity and the state of the products both funcional and visual

    Before a final call is done we will contact you with more information.


    including area code

    Please send one request per issue


    if computer

    Location of product


    including area code


    when did the problem occur?
    what happened leading up to the problem?
    how can we recreate the problem?

    1. We do not support software related problems
    2. Returning a product for replacement or repair may result in data loss, please keep a backup of all your files
    3. Please see our FAQ and terms of sale including policy of return/warranty before requesting assistance
    I understand




    ----

    ----

    short description of goods and packing description or any other message to logistics personell


    including area code


    Invoice number(50xxxx), Reminder(15xxxx), Credit memo(5xxxx)