Meny
Meny

Vanlige spørsmål

Ved kjøp av brukt utstyr

Problemer med oppkobling mot internett

>> Sjekk om nettverkskabelen står godt i. Hvis trådløst - sjekk om bryteren for trådløst står på.

Funker fremdeles ikke? Ring oss for en hyggelig prat.

Hvor er produktnøkkelen til mitt operativsystem?

>> Hvis maskinen har Windows 7 eller eldre versjoner av Microsoft sine operativsystemer har disse klistermerker enten på siden av chassis evnt. under batteriet på laptops.

Finner du ikke produktnøkkelen til ditt operativsystem?

>> Hvis maskinen har Windows 8 eller nyere versjoner av Microsoft sine operativsystemer,har ikke alltid disse klistremerker med produktnøkkel påklistret. Nøkkelen er da inne i maskinens UEFI (BIOS).

For deg som kunde betyr dette at maskinen selv henter ut produktnøkkel under installasjon av korrekt operativsystem.

Hva gjør jeg ved feil ved maskinen?

>> Hvis maskinen ikke fungerer som den skal, send oss en mail på «rma.skien@chg-meridian.com». Husk ordre eller fakturanr. Du er også velkommen til å bruke vår service portal for registrering av RMA.

Denne finner du her RMA/Service

Hva betyr det at maskinen har en refurbished Windows lisens?

>> Dette betyr at maskinen har fått en oppgradert versjon av Windows. Dette er en avtale vi har som Microsoft autorisert forhandler av brukt it-utstyr. For deg som kunde betyr dette at du får en meget gunstig oppgradering til Windows 10 på maskiner som opprinnelig har eldre versjon av Windows som standard.

 


Ved avhending av utstyr

Hva er målene på skapene deres?

>> 120x70x197

Hvor mye rommer skapene deres?

>> 120stk Laptop, 50stk Desktop (SFF) eller 30-40 Skjermer

Hvor fort kan dere sende ut skap eller andre pakkeløsninger?

>> Bestiller du før kl 12 sender vi ut samme dag. Med levering innen 1-3 dager*

Tar dere imot alle typer IT-utstyr?

>> Vi tar imot alt utstyr som har med IT å gjøre. Er du usikker, ta kontakt med oss.